احساس تنهایی

زندگی مثل یک عدد برای ما تعریف شده است

احساس تنهایی

 اول از همه سلام دوزتان گیرامی و گیران قدر ایمدوارم که حالتون همیشه توپ توپ باشه...

امروز اومدم تا برای کسایی که نمی دونن تنهایی چیه تنهایی رو توصیف کنم تا اونا هم بفهمن ولی درکل کسی درک نمیکنه بدون استفاده از کلمات +18 و رکیک بریم سمت وبلاگمون wink

 

نهایی یا Loneliness یک هیجان جهانی انسانی است که در هر فرد مختص او بوده و پیچیدگی‌های خودش را دارد. از آنجایی که هیچ علت مشترک و واحدی ندارد، پیشگیری و درمان این وضعیت ذهنی بالقوه مضر می‌تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. در ادامه این مطلب از دپارتمان توسعه فردی و کوچینگ مجله دکتر بهشتیان مفهوم اصطلاح «تنهایی» را در کنار علل مختلف، پیامدهای سلامتی، علائم و درمان‌ آن مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

برای مثال، کودک تنهایی که در مدرسه برای دوست یابی تلاش می‌کند، نیازهای متفاوتی نسبت به فرد بزرگسال تنهایی دارد که همسرش اخیراً فوت کرده است.

تعریف تنهایی

در حالی که تعاریف رایج از تنهایی آن را به عنوان حالت تنهایی یا تنها بودن توصیف می‌کنند، ولی تنهایی در واقع یک حالت ذهنی است. تنهایی باعث احساس پوچی، طرد شدن و ناخواسته بودن در افراد می‌شود. افرادی که تنها هستند اغلب مشتاق ارتباط انسانی هستند، اما وضعیت ذهنی آنها، اغلب برقراری ارتباط با سایر افراد را دشوارتر می‌کند.

به اعتقاد محققان، تنهایی با انزوای اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی ضعیف، درونگرایی و افسردگی در ارتباط است.

به گفته بسیاری از کارشناسان، تنهایی لزوما تنها بودن نیست. در عوض، اگر احساس تنهایی و انزوا می‌کنید، این همان حالت ذهنی تنهایی است.

به عنوان مثال، شاید دانشجوی سال اول با وجود احاطه شدن با هم اتاقی‌ها و سایر همسالان، احساس تنهایی کند. شاید سربازی که کار نظامی‌خودش را آغاز می‌کند، پس از اعزام به یک کشور خارجی احساس تنهایی کند، علیرغم اینکه دائماً سایر اعضای نیرو اطرافش هستند.

تنهایی در مقابل خلوت کردن

در حالی که طبق نتایج تحقیقاتی موثق، تنهایی و انزوا هم برای سلامت روانی و جسمانی‌ مضر هستند، ولی تنها بودن با خلوت کردن یکسان نیست. در واقع، خلوت کردن فواید مهمی برای سلامت روان دارد، از جمله اینکه به افراد اجازه می‌دهد تا تمرکز و تجدید قوای بهتری پیدا کنند.

  • احساس تنهایی با وجود تمایل به ارتباطات اجتماعی با احساس انزوا همراه است. اغلب به عنوان جدایی غیرارادی، طرد یا رها شدن از جانب سایر افراد تلقی می‌شود.
  • از سوی دیگر، خلوت کردن، اختیاری است. افرادی که از وقت گذرانی به تنهایی لذت می‌برند، همچنان روابط اجتماعی مثبتی را حفظ می‌کنند که در صورت تمایل به برقراری ارتباط، می‌توانند به آنها بازگردند. آنها هنوز با دیگران وقت می‌گذرانند، اما این تعاملات با دوره‌های تنهایی متعادل می‌شود.

مرور کوتاه

تنهایی حالتی ذهنی همراه با تمایل به تماس انسانی است اما با احساس تنهایی مرتبط است. افراد می‌توانند تنها باشند ولی احساس تنهایی نکنند یا می‌توانند با مردم در تماس باشند و همچنان احساس کنند.

علل تنهایی

عوامل مؤثر در تنهایی شامل متغیرهای موقعیتی مانند انزوای فیزیکی، نقل مکان به مکان جدید و طلاق هستند. مرگ شخص مهم زندگی نیز می‌تواند منجر به احساس تنهایی شود.

علاوه بر این، می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال روانی مانند افسردگی محسوب شود. افسردگی اغلب باعث کناره گیری افراد از روابط اجتماعی می‌شود که می‌تواند منجر به انزوا شود. همچنین طبق نتایج تحقیقاتی، تنهایی می‌تواند به تشدید علائم افسردگی کمک ‌کند.

تنهایی را می‌توان به عوامل درونی مانند عزت نفس پایین نیز نسبت داد. افرادی که به خودشان اعتماد ندارند اغلب بر این باورند که ارزش توجه دیگران را ندارند، که می‌تواند منجر به انزوا و تنهایی مزمن شود.

عوامل شخصیتی نیز احتمالاً نقش دارند. برای مثال، شاید درونگراها کمتر به دنبال ایجاد و جستجوی ارتباطات اجتماعی بروند که می‌تواند به احساس انزوا و تنهایی کمک کند

شاید با خودتون بگین خب تنهایی هیچوقت نمی تونه باعث شه جسمت از بین بره اما باید بگم که کاملا در اشتباهید تنهاییی روح جسم و مغز شمارو نابود میکنه

تنهایی طیف وسیعی از اثرات منفی را بر سلامت جسمانی‌ و روانی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • سوء مصرف الکل و مواد مخدر
  • تغییر عملکرد مغز
  • پیشرفت بیماری الزایمر
  • رفتار ضد اجتماعی
  • بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی
  • افت حافظه و یادگیری
  • افسردگی و خودکشی
  • افزایش سطح استرس
  • توان تصمیم گیری ضعیف


بچه ها ممنون که تا اینجا همراه اقا هرمس بودین بوس به روی ماه همتون 








 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.